Действующая образовательная программа

7M07201 Магистр делового администрирования для управленческих кадров в Университет «КИМЭП»

  • Цель образовательной программы Программа Executive Master of Business Administration предназначена для менеджеров среднего и высшего звена с потенциалом дальнейшего роста. Программа, основанная на североамериканской модели, предназначена для улучшения стратегических и глобальных деловых перспектив участников программы, а также для развития более широкого спектра лидерских и управленческих навыков.
  • Академическая степень Магистратура
  • Языки обучения Русский, Английский
  • Название ВУЗа Университет «КИМЭП»
  • Срок обучения 1,5 года
  • Объем кредитов 60
  • Группа образовательных программ M072 Менеджмент
  • Область образования 7M04 Бизнес, управление и право
  • Направление подготовки 7M041 Бизнес и управление
  • Организационное Поведение и Развитие
    Кредитов: 4

    This module examines management and leadership tasks associated with the effective design of an organization to achieve strategic objectives. Emphasis is placed on creating alignment among people, culture, structure and reward systems of an organization to assure high performance. The module considers international best practices in management and HR techniques and compares with practices prevalent in Kazakhstan today.

    Селективная дисциплина
    Год обучения - 1
    Семестр 1
  • Лидерство и Этика
    Кредитов: 3

    This module prepares senior and middle managers to understand different leadership theories, which demonstrate the most effective leadership styles, to distinguish leadership methods and to apply various leadership styles. Students will have the opportunity to practice and further develop their leadership styles as well as to identify and form strategies for dealing with conflicting leadership styles. Ethics part of the module will emphasize the individual as a decision-maker and focus upon the ethical issues and dilemmas facing managers in most business organizations.

    Селективная дисциплина
    Год обучения - 1
    Семестр 1
  • Стратегическое управление и политика бизнеса
    Кредитов: 4

    The module is aimed at students developing the appropriate conceptual framework for approaching the main management decisions connected with the strategy. The study of strategic management emphasizes the monitoring and evaluating of external opportunities and threats in light of a corporation’s strengths and weaknesses.

    Год обучения - 1
    Семестр 1
  • Финансы и Учет: Теория и Применение
    Кредитов: 6

    This module surveys the basic concepts and tools of Accounting and Finance. • Finance part: Provides an overview of main concepts and issues of the modern financial systems including financial markets and financial institutions. Theoretical grounds for such concepts as the time value of money, bond and stock valuation, net present value and investments valuation will be discussed along with the emphasis on practical skills of problem-solving by students. This learning module will also lay the background for the future advanced courses/modules in the finance area. • Accounting part: Focuses to establish an understanding of the underlying principles by making it possible to account for business/financial transactions in the numeric sense. Students will become familiar with financial statements, and learn how not only to construct but also to interpret different financial statements. Importance of financial reporting and analyses will be emphasized during both lecture and practical case studies.

    Селективная дисциплина
    Год обучения - 1
    Семестр 2
  • Прикладная Управленческая Экономика
    Кредитов: 5

    This module examines market behavior and focuses on the actions of real consumers. The module analyzes how market behavior impacts on production, competition, monopolies, and oligopolies. The principles of macroeconomics and microeconomics are reviewed. The module also provides students with the ability to understand and utilize economic information relevant to managerial decision-making in domestic and multinational companies based in Kazakhstan.

    Селективная дисциплина
    Год обучения - 1
    Семестр 2
  • Принятие Финансовых и Инвестиционных Решений
    Кредитов: 5

    This module examines financing and investment decisions, and their interrelations in detail. The overall goal is to obtain a comprehensive and in-depth perspective of the area of Financial Management. Special emphasis is given on integration of the concepts of financial management into a total systems approach to business decision-making.

    Селективная дисциплина
    Год обучения - 1
    Семестр 2
  • Управленческие Системы Контроля
    Кредитов: 5

    The objective of this module is to provide the participants with a thorough understanding of the management control structure and processes in firms, specifically in the implementation of control instruments in organizations. The accounting and financial control systems are also discussed, as a part of the overall control system, with emphasis on the financial information and feedback of organizational performances, as well as human behavior aspects of management control.

    Селективная дисциплина
    Год обучения - 2
    Семестр 3
  • Интеллектуальные Решения для Бизнеса
    Кредитов: 3

    The module introduces the essentials of Information Technology and Management Information Systems (IT/MIS) for executive learners, explores the effects of IT/MIS on modern organizations, and how it can help them reach a competitive position in a rapidly changing business environment.

    Селективная дисциплина
    Год обучения - 2
    Семестр 3
  • Стратегический Маркетинг
    Кредитов: 3

    Strategic marketing, as a process of creating market-driven strategies, contributes to the further refinement of students’ abilities and skills, development of core strategy and competitive positioning. The students will learn to develop and implement effective marketing strategies including the identification of target markets and the creation of competitive advantage. This course addresses fundamental issues in developing international strategies and managing in the international environment.

    Селективная дисциплина
    Год обучения - 2
    Семестр 3
  • Глобальная Логистика и Управление Системой Поставок
    Кредитов: 3

    The module focuses on managing resources in service and production operations environments for globalization and outsourcing for competitive advantage from a strategic viewpoint. The program participants will learn how the value chain and lean synchronization improve supply-chain management (SCM) design.

    Селективная дисциплина
    Год обучения - 2
    Семестр 3
  • Методология исследования и написание
    Кредитов: 4

    This module is designed to familiarize students with the thesis procedures and guidelines, and explain them the research process and research methodologies in more details, including an overview of the philosophy and practical applications of research. Students will learn the methodological processes one should take in order to produce valid and reliable data that can be used in decision making in both professional and personal life.

    Год обучения - 2
    Семестр 3
  • Управление Риском
    Кредитов: 2

    The module provides a comprehensive analysis of risk management systems in corporations and financial institutions. It focuses on techniques of risk identification, risk assessment, risk management, risk control and monitoring using the best international practices and standards. Specifically, the course topics include the measurement and management of interest rate risk, credit risk, liquidity risk, foreign exchange risk, operational risks etc.

    Селективная дисциплина
    Год обучения - 2
    Семестр 4
  • Международный Бизнес, Инновации и Риск Менеджмент
    Кредитов: 3

    This module introduces the student to the “real world” of international business and covers the theory and practice of international business since the political transformations in the world in the 1980s/1990s. The areas covered are globalization, country factors, global trade and investment, global monetary system, regional economic integration (Americas, Europe, Asia Pacific and others), strategy and organization, joint ventures and strategic alliances, international business operations such as export and import management, global manufacturing, global marketing, global human resource management, international accounting and financial management and their implications for business.

    Селективная дисциплина
    Год обучения - 2
    Семестр 4
  • Код ON1

    1. Разрабатывать и проводить проект бизнес-исследования, который анализирует причины и предлагает решение бизнес-проблемы или проблемы

  • Код ON2

    2. Анализировать и обобщать бизнес-теории, анализ рынка и практики отчетности в условиях организационного развития, чтобы иметь возможность находить творческие решения организационных и управленческих проблем и проблем.

  • Код ON3

    3. Использовать простые модели кругового потока и национальные счета, чтобы определить, как и почему экономические факторы могут способствовать успеху или провалу организации.

  • Код ON4

    4. Применять основные концепции, лежащие в основе современных финансовых систем, для анализа финансовых рынков своих финансовых учреждений, чтобы иметь возможность определять решения организационных и управленческих проблем и вопросов, связанных с финансовыми рынками и институтами.

  • Код ON5

    5. Определять организационные, личные, культурные проблемы, которые влияют на этику, как лидеров, которые могут привести к успеху культурные рабочие группы

  • Код ON6

    6. Оценивать современные проблемы в области IT / MIS и их влияние на проблемы IT / MIS, чтобы иметь возможность определить решения организационных и управленческих проблем и вопросов, связанных с IT / MIS.

  • Код ON7

    7. Применять ключевые концепции, методы и методы анализа в бухгалтерском учете, чтобы иметь возможность определить решения организационных и управленческих проблем и вопросов, связанных с данными бухгалтерского учета.

  • Код ON8

    8. Применять текущие методологии принятия инвестиционных решений, чтобы иметь возможность определять решения организационных и управленческих проблем и вопросов, связанных с инвестиционными данными.

  • Код ON9

    9. Анализировать связь между операциями и конкурентным преимуществом на рынке, чтобы иметь возможность использовать маркетинговые данные для поддержки принятия управленческих решений

  • Код ON10

    10. Анализировать ключевые понятия в стратегическом маркетинге и оценка их относительной важности, чтобы иметь возможность определить решения организационных и управленческих проблем и вопросов, связанных с маркетингом.

  • Код ON11

    11. Определять текущую тенденцию глобализации, чтобы иметь возможность определить решения организационных и управленческих проблем и вопросов, связанных с глобализацией.

  • Код ON12

    12. Определять и обобщать стратегические подходы к развитию бизнеса, включая, в частности, управление рисками, чтобы иметь возможность определять решения организационных и управленческих проблем и вопросов, связанных со стратегией бизнеса и управлением рисками.

  • Код ON13

    13. Оценивать стратегические подходы к бизнес-стратегии, затем выбирать и обосновывать соответствующую бизнес-стратегию в качестве основы для проведения стратегического аудита компании.

Top