Қолданыстағы білім беру бағдарламасы

8D02204 Исламтану в Әл-Фараби атындағы Қазақ ұлттық университеті

  • Білім беру бағдарламасының мақсаты Мемлекеттік мекемелер, білім беру жүйесі үшін исламды өзіндік дүниетанымдық пен әдіснамалық мәселері бар ғылыми білім жүйесі ретінде терең түсінетін, қалыптасқан тәжірибелік дағдыларға ие, аналитикалық, сараптамалық жұмыстар, қолданбалы ғылыми зерттеулер жасай алатын, білімнің жаңа нысандарын игере алатын және оларды исламтану мен дінтану саласында жинақтай алатын, исламды зерттеу саласында әлемдік деңгейдегі құзыреттілікке ие, еңбек нарығы мен Қазақстанның қазіргі кезеңдегі ғылыми, әлеуметтік-экономикалық және рухани даму талаптарына жауап беретін исламтану саласында жоғары білікті ғылыми және ғылыми-педагогикалық кадрларды сапалы дайындау.
  • Академиялық дәреже Докторантура
  • Оқыту тілі Русский, Қазақша
  • Оқу мерзімі 3 года
  • Кредиттер көлемі 180
  • Білім беру бағдарламаларының тобы D052 Исламтану
  • Дайындық бағыты 8D022 Гуманитарлық ғылымдар
  • Шиит ілімі және философиялық дәстүрі
    Несиелер: 5

    Пәннің мақсаты – докторанттарды мұсылмандық діни философияның қалыптасуы мен құрылуының негізгі кезеңдерімен таныстыру, оның қалыптасуының ілімдік- құқықтық алғышарттары туралы түсінік қалыптастыру. Докторант пәнді зерделеу нәтижесінде келесі біліктілікке ие болады: - шииттік теологияның қалыптасуы мен эволюциясы түсінігі мен жүйелік білімін көрсету; - шииттік ақидаданың ерекшеліктерін ашу және түсіндіру, аталған мектептердің негізгі ережелерін сипаттау, айыра білу және сыни талдау; - шииттік теологияның таралған теологиялық дискурстарын салыстыру және сыни талдау; - шииттік теологиядағы хадистердің дереккөз ретіндегі рөліне сыни талдау жасау; - алынған нәтижелердің негізінде шииттік ілімнің қазіргі жағдайын бағалау. Пән шииттік теологияның қалыптасуындағы діни-құқықтық алғышарттары туралы түсінік қалыптастырады, шииттік ілімнің негізгі идеялары мен философиялық дәстүрімен таныстырады. Шииттік ілімнің ерекшеліктері. Исламның шииттік бағытының өкілдерімен жасалған Құранды талдаудың әдістемелік негіздері. Араб тілі мен араб-мұсылмандық философия. Исламның авторитетті мәтіндері, исламдық доктрина және олардың философияның қалыптасуы мен дамуындағы мәні. Философияның пайда болуына әкелген исламдағы ерте идеялық ағымдар. Араб-мұсылман философиясы және оның даму кезеңдері.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 1
    Семестр 1
  • Суниттік теологияның қалыптасуы мен дамуы
    Несиелер: 5

    Пәннің мақсаты – сүнниттік теология мен мұсылмандық теология-философиялық ойдың эволюциясын қарастыру болып табылады. Докторант пәнді зерделеу нәтижесінде келесі біліктілікке ие болады: - сүнниттік теологияның қалыптасуы мен эволюциясы түсінігі мен жүйелік білімін көрсету, даму иерархиясына талдау жасау; - ақидадағы матуридилік және ашариийлік мектептердің ерекшеліктерін ашу және түсіндіру, аталған мектептердің негізгі ережелерін сипаттау, айыра білу және сыни талдау; - сүнниттік теологияның таралған теологиялық дискурстарын салыстыру және сыни талдау; - алынған нәтижелердің негізінде сүнниттік теологияның өзгеруін, модификациясын бағалау, оларды дұрыс талдау, дәлелдеу және қазіргі заманда сүнниттік теологияның мүмкін болатын эволюциясын болжау; - классикалық мәтіндерді интерпретациялау тәсілдерін меңгеру, оларды ғылыми зерттеулерде қолдану. Пән сүнниттік теология мен теология-философиялық ойдың қиылысуының теологиялық және философиялық ерекшеліктерін ашады. Арнайы курс философияның жалпы сипатымен ғана емес сонымен қатар классикалық араб-исламдық мәдениет ерекшеліктерімен анықталатын араб философиясының ішкі мәнін зерттеуге бағытталған. Сүнниттік ілімнің ерекшеліктері. Құранды талдаудың әдістемелік негіздемесі.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 1
    Семестр 1
  • Ислам дінінің қайнар көздері мен тарихы
    Несиелер: 5

    Пәннің мақсаты қазақ халқының мәдениетінің көзі болып саналатын исламның негіздері мен мазмұнын ашықтау болып табылады. Докторант пәнді зерделеу нәтижесінде келесі біліктілікке ие бола алады: - ислам дінінің басты дереккөздеріне семантикалық және этимологиялық талдау жүргізу; - ғылыми-теориялық, аналитикалық және тәжірибелік зерттеулерде алған білімдерін табысты қолдану; - ислам діні тарихы саласында теориялық-әдістемелік және ғылыми-практикалық білімін меңгеру; - пәннің аясында әзірленген арнайы терминология мен ұғымдық-категориялық аппаратын өз санатында меңгеру; - әлемдік қолжазба қорларындағы анықталған Құран кітабының қолжазбаларын хадис жинақтарының факсимиляцияларына талдау жасау. Модуль Құран, сүннет және ислам ғалымдарының, қазіргі қоғамдағы рөлін шығатын, ислам діні бар докторанттар таныстырады. Модуль ислам дінің тарихимен, шариғаттың ерекшеліктерімен, мазмұны мен даму үрдістерінің мәнімен таныстырады. Доктриналық мектептер мен Қазақстандағы ислам тұжырымдамасының қалыптасу ерекшеліктерімен таныстырады.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 1
    Семестр 1
  • Мұхаммед Пайғамбардың диалогтық миссиясы
    Несиелер: 5

    Пәнді оқытудың мақсаты – мұсылмандардың діни нанымына негізделген Мұхаммед пайғамбардың диалогтік миссиясының рухани негіздерін зерттеу болып табылады. Докторанттың теологиялық, мәдени және идеологиялық санасын дамыту. Докторант пәнді зерделеу нәтижесінде келесі біліктілікке ие бола алады: - хадис ғылымының зерттеу әдістемелік әдістерін заманауи мәтінтану ғылмында қолдана алу; - хадис іліміндегі проблемалық мәселелерді талдай білу; - мәтіндерді талдау кезінде салыстырмалы талдау әдісін қолдану; - семантикалық талдау және хадис этимологиялық ғалымдар қазіргі жүйесін қолдану; - қазіргі заман тұрғысынан хадис ілімі бойынша классикалық жұмыстарды бағалай білу; - ғылыми деректану материалдар, ғылыми-зерттеу еңбектер, білім беру бағдарламаларын өңдеу. Модуль докторантты Мұхаммед пайғамбардың диалогтық миссиясымен, ислам ілімінің практикасымен, құқығымен және сүннетті түсіну философиясымен таныстырады. Пәнді оқыту барысында диалогтың мәдени-философиялық қырларына, ислам әлеміндегі пайғамбарлық феноменіне, ислам дәстүріндегі «нәби», «расул», «башир», «назир», «музаккир», «шейіт», «дағи» феноменіне ерекше көңіл бөлінеді. Қасиетті Жазба – Құранның гуманистік мәні айқындалады, ислам әлеміндегі диалогтық саясаттың қағидалары қарастырылады, Худайбия келісімін диалогтық бітімгершілік ретінде түсінуге аса мән беріледі.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 1
    Семестр 1
  • Исламдағы шииттік ағым: қағидасы мен салты
    Несиелер: 5

    Пәнді оқытудың мақсаты – шииттік догматика негізін зерттеу контекстінде категориалдық-түсініктік апаратын зерделеу болып табылады; шииттік және оның ерекшеліктерін жүйелі тұтастық тұрғыда зерттеу. Докторант пәнді зерделеу нәтижесінде келесі біліктілікке ие бола алады: - шиизм тарихын зерттеудегі әдіснамалық әдістерін меңгеру; - проблемалық мәселелерді талдай білу; - мұсылман ғалымдарының мәтіндер бойынша шиізм мен сүннизмді сараптау барысында салыстырмалы сараптау әдісін пайдалана білу; - негізгі классикалық дереккөздерді меңгеру; - ғылыми деректану материалдар, ғылыми-зерттеу еңбектер, білім беру бағдарламаларын өңдей білу; - дәріс курстары мен семинарлар оқыта білу. Модуль докторантты мультипәндік тәсілдерді қолдана отырып, исламтанулық пәндер аясында шииттік дискурсты зерттеуге бағыттайды. Пәнді оқыту барысында докторант Сүннитік пен Шииттік, Шииттік пен Хариджиттік бағыттар арасындағы айырмашылықтарды, олардың догмалық мәселелердегі ажырауларын зерттейді. Араб Халифатындағы билік мұрасы, Шиизмдегі билік тұжырымдамасы, ислам идеологиясы қалыптасуындағы Шиизмнің рөлі жөніндегі сұрақтарға көп көңіл бөлінеді. Сондай-ақ Шииттік бағыттың догматикасы мен Шиизм идеологиясын қалыптастырудың түпнегіздері зерттеледі.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 1
    Семестр 1
  • Суфизм тарихи перспективада
    Несиелер: 5

    Пәннің мақсаты – доктаоранттарда суфизм тарихынан терең әрі жүйелі білімдерін қалыптастыру. Докторант пәнді зерделеу нәтижесінде келесі біліктілікке ие болады: - суфизмнің исламдағы діни-мистикалық бағыт ретінде қалыптасу себептері мен ықпалдарын зерттеу және талдау; - суфизмнің негізгі категориялары мен оның дүниетанымдық мәнін түсіндіру; - суфизмнің канондық әдебиеті мен дереккөздерін талдау, тариқаттардың догмалық және культтік айырмашылығын түсіну; - Құран аяттары мен сүрелерін суфизм өкілдерінің түсіндіру ерекшеліктерін түсіндіру, суфизмнің этномәдени және аймақтық спецификаларын айыра білу: - Орта Азия мен Қазақстандағы сопылық тариқаттардың сенім, ғибадат және ахлақ салаларындағы негізгі еңбектеріне талдау жасау. Суфизмнің тарихи дамуын осы курс барысында оқыту ислам тарихындағы суфизмнің рөлін толық және объективті түрде бағалауға мүмкіндік береді. Қазіргі жағдайда әлемде исламға субъективті қатынас байқалатын кезде маңызды бөлігі суфийлік дәстүр болып табылатын ислам мәдениетінің конструктивті бастауларына назар аударылып жатқанда әлемдік өркениеттің дамуына мұсылмандардың қосқан үлесіне дұрыс баға беруді қалыптастыруға ықпалдасады.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 1
    Семестр 1
  • Исламтанудың негізгі дерек көздері
    Несиелер: 5

    Пәннің мақсаты - дәстүрлі ислам дінін әдіснамалық тәсілдер арқылы қазіргі заманғы тарихи объективтілік тұрғысынан зерттеу. Докторант пәнді зерделеу нәтижесінде келесі біліктілікке ие бола алады: - ислам дін негіздерін зерттеу мен ислам әдістемелік доктриналар тұжырымдамасының әдістерін білу; - қазіргі заман тұрғысынан ислам теологиялық және ғалымдардың іргелі жұмысын білу; - ислам және исламтанулық дискурс мәселелерін талдау; - мәтіндерді сараптау барысында салыстырмалы әрі ислам герменевтикалық тәсілдер мен әдістерді қолдану; - ғылыми деректану материалдар, ғылыми-зерттеу еңбектер, білім беру бағдарламаларын өңдеу білу; - ислам философиясы мен ислам теологиясы мәселелеріне жауап бере алу; - исламтану саласындағы ғылыми-зерттеу жобаларында жұмыс жасай білу; - күрделі мәселелерді талдай білу. Модуль докторанттарды теориялық және әдіснамалық негізде категориялық-ұғымдық аппараты болып табылатын исламтанулық пәндермен таныстырады. Ислам құбылыстың іргелі тарихи, рухани және әлеуметтік-мәдени құндылықтармен, классикалық ислам мәтіндерімен, Құран зерттеулерімен, ислам ғылымымен, ислам заңымен, тәпсір мазмұны мен мағынасымен таныстырады.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 1
    Семестр 1
  • Ғылыми зерттеудің әдістері
    Несиелер: 3

    Пәннің мақсаты докторанттардың таңдап алынған бағыт, дайындық саласында заманауи ізденіс әдістерін меңгеру, ғылыми ақпаратты өңдеу және қолдану ісінде шығармашылық қабілеттерін қалыптастыру, сонымен бірге жоспарлау, ұйымдастыру және ғылыми-зерттеу қызметін кезең-кезеңмен өткізу, кешенді зерттеуді жобалау және жүзеге асыру ғылыми-біліктілік жұмыс (диссертация) тақырыбына сәйкес зерттеудің эмпирикалық базасымен ғылыми-эксперименталды жұмыс жүргізу қабілетін дамыту

    Оқу жылы - 1
    Семестр 1
  • Ислам және жаһандану: өзара ықпалдың негізгі үрдістері
    Несиелер: 5

    Пәннің мақсаты - модерн мен постмодерн туралы концептуалды аппаратқа ие докторантты дайындап шығу, , ислам саясатындағы негізгі мәселелерге теориялық және практика тұрғысынан зерттеу жасай алатын қоғамның постсекулярлы концепциясын білу, ислам саясатына Қазақстанның, әлемнің феномені ретінде анализ жасай алу. Докторант пәнді зерделеу нәтижесінде келесі біліктілікке ие болады: - жаһандану құбылысын түсіндіру, оның жақсы және жаман жақтарын, түрлі аймақтар мен мәдениеттердің жаһандануға қатынасын бағалау; - ислам әлемінде болып жатқан жағдайға жаһандану процестерінің ықпалын ашу; - ислам әлеміндегі жаһандану процестерімен жасалған сын тегеуріндерді болжау; - радикализмнің көріністерін талдау - жаһандану заманындағы исламтану ұстанымдарын түсіндіріп, сараптама жасау. Курстың ішіне кіретін негізгі материалдар және ислам мен саясаттың арасындағы мәселе новатрлық сипатқа ие. Докторанттар осыған дейін қалыптасқан мәселер туралы, және де қазіргі кезде туындап отырған мәселелер туралы ақпарат ала алады. Жас мамандарды сараптама жасауға, талдау жасауға үйрету мақсатында курс бос ориентацияға ие болып табылады. Сонымен қатар отандық гуманитарлық және әлеуметтік білімге пәнаралық бағыт ұсынылады (постмодернизм, постколониалды зерттеулер).

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 1
    Семестр 1
  • Исламның негізгі мәтіндері
    Несиелер: 5

    «Исламның негізгі мәтіндері» пәнінің мақсаты докторанттарға арналған алуан түрлі ислам көздерін жүйелі түрде түсіну және білу, салыстырмалы герменевтикалық зерттеулер негізінде мәтіннің түпнұсқалығын тану қабілеттілігін қалыптастыру болып табылады. Пәндерді оқу нәтижесінде докторанттар: - исламтанудың тұжырымдамалық, категориялық, әдістемелік аппаратын сыни талдау, - заманауи өркениеттің өзекті мәселелері бойынша исламдық зерттеулердің теориялық принциптері мен әдістерін тиісті түрде қолданудың кәсіби, құзыретті түсінігін көрсету, - Құран қирағаттарын оқуды үйретуде қазіргі заманғы технологиялық прогресті қолдану; - шариғаттағы сүннеттің, исламдағы хадистердің орнын негіздеу және бағалау, хадистерді жоққа шығаратын ағымдарға ғылыми жауаптарды әзірлеу; - Жарх және тағдил іліміндегі хадистердің шынайылық деңгейін анықтауда қойылған талаптарға талдау жасау; - исламтанулық зерттеулерде сапалық және сандық әдістерді пайдалану және сыни бағалау; Бұл пәне докторанттарды мұсылман ғалымдарының кеңінен таралған мәтіндерімен таныстырады, салыстырмалы-герменевтикалық зерттеу негізінде мәтіннің шынайылығын анықтауға мүмкіндік береді. Классикалық ислам дереккөздерінің түрлері. «Ал-Фатх ал-Кадир» исламдық құқық бойынша классикалық ислам дереккөзінің үлгісі ретінде. «Шарх ал-акида ахл ас-сунна ва ал-джамаа» исламдық ілім бойынша классикалық ислам дереккөзінің үлгісі ретінде. «Ихйа улум ад-дин» исламдық этика бойынша классикалық ислам дереккөзінің үлгісі ретінде. «Сира Ибн Хишам» Пайғамбар Мұхаммедтің с.ғ.с. өмірбаяны жөнінен классикалық ислам дереккөзінің үлгісі ретінде. «Джами ал-байан ан тавил айи ал-Құран» Құранды түсіндіру жөнінен классикалық ислам дереккөзінің үлгісі ретінде.

    Оқу жылы - 1
    Семестр 1
  • Ислам өркениеті феномені
    Несиелер: 5

    Пәнді оқыту мақсаты – ислам өркениеті құбылысын, тарихын, ерекшеліктері мен құндылықтарының, мәдениетінің, салт-дәстүрлерінің қалыптасуына ықпал еткен фактораларын зерттеу болып табылады. Докторант пәнді зерделеу нәтижесінде келесі біліктілікке ие бола алады: - ислам өркениетінің дискурсын зерттеу барысында әдістемелік әдістерін меңгеру; - проблемалық мәселелерді талдау; - мұсылман ғалымдарының мәдени мәтіндерде жасаған талдауларын салыстырмалы әдісі арқылы пайдалана білу; - кең классикалық материалды игеру; - қазіргі заман тұрғысынан білім беру парадигмасын контекстінде ислам өркениеті туралы жазылған классикалық жұмыстарды бағалай білу; - ислам өркениетінің және мәдениет философиясының мәселелерін шешетін ой ұсына білу; - ғылыми деректану материалдар, ғылыми-зерттеу еңбектер, білім беру бағдарламаларын өңдей білу; - ислам өркениетінің тақырыбында дәріс курстары мен семинарлар өткізе алу. Модуль докторантты ислам өркениетінің тарихымен, даму ерекшеліктерімен, бастауларымен, мұсылман ғұламаларының мәдениеттанулық мәтіндерін талдаудағы салыстырмалық талдау әдісімен таныстырады. Пәнді оқыту барысында Ерте және Шарықтаған Халифатқа, Араб Халифаты халықтары мәдениетіндегі ислам дәстүрінің қалыптасуына, өркениет пен джахилия дәуіріне ерекше көңіл аударылады. Ислам өркениетіндегі мәдени дәстүрлер мәселелері аса талқыланады: көшпенді және отырықшы мәдениеттің мұрасы, ислами мәдениет дәстүрінің рухани-өнегелі мазмұны, сондай-ақ Қазақстанның тарихи-мәдени үдерістеріндегі ислам мәдениеті феномені және ислам өркениетін қалыптастырудағы ислам ғылымының, фәлсафаның, кәлам мен сопылықтың рөлі.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 1
    Семестр 1
  • Сүннет дін ілімі және мұсылмандық теология-философиялық ойдың дамуы
    Несиелер: 5

    Пәннің мақсаты - Құдайды сунниттік тұрғыдан тану, Құдай жайлы ілімді түсіну үдерісін және оның заманауи ұсынылуын түсіну болып табылады. Докторант пәнді зерделеу нәтижесінде келесі біліктілікке ие бола алады: - мұсылмандық теология-философиялық ойдың теориялық білімдері туралы хабардар болу; - тұрақты түрде танымдық-семантикалық талдау негіздер ерекшеліктерін баяндай білу; - сүнниттік теология мен теологиялық-философиялық ойды талдай білу; - дінтану және исламтану саласындағы ғылыми-зерттеу жобаларында жұмыс жасай білу; - ғылыми деректану материалдар, ғылыми-зерттеу еңбектер, білім беру бағдарламаларын өңдей білу. Модуль докторантты исламдық теологиялық философияның негізгі ұғымдарымен, категорияларымен, түсініктерімен таныстырады; сунниттік мәтіндерді нақтылауда атқарылатын жұмыстарға байланысты әдебиеттерді зерттеу және талдаумен таныстырады. Пәнді оқыту тарихи және қазіргі мұсылмандық дискурстық бағыттардың негізгі тұжырымдамаларын талдауға, маңызды философиялық мектептерді хадистану шеңберіне сәйкестендіру арқылы ажыратуға, Имам аль-Матруди ақыдасының оны басқа дәстүрлі емес сенімдерден бөліп қарау арқылы ерекшеліктерін ашуға мүмкіндік береді.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 1
    Семестр 1
  • Құрантану негіздері
    Несиелер: 5

    Пәннің мақсаты – Қасиетті Құран тарихы мен мәтінін түсіндірудің теориялық принциптерін оқыту, оның түсірілу тарихы мен кодификациясы жөнінде ұғым қалыптастыру болып табылады. Докторант пәнді зерделеу нәтижесінде келесі біліктілікке ие болады: - исламдық дін оқытудың негізгі дереккөздерінің құрылымын, принциптері мен түсініктерін талдау; - Құран мәтінін тәпсірлеуде түрлі ғылыми әдістерді қолдану; - діни және философиялық мәселелердің дамуындағы сабақтастық пен пікірталасты қоса исламның Құранда келген негізгі идеяларын талдау; - исламның діни мәтіндерін түсінуге қажетті терминологиялық аппаратты талдау, оларды жүйелеу; - Құран тәпсірлерін авторларының діни ұстанымына қарай тақырыптарына қарай классификациясын жасау. Курс Құран мазмұнының ерекшеліктері жөнінде білім береді: полемика, аңыздар, мысал, эпикалық аңыз әңгімелер; діни оқудың, қағиданың, культтің негіздері; құқықтық және этикалық-моральдық қағидаттар. Құрандағы дәуірдің идеологиялық, әлеуметтік, экономикалық, этикалық-моральдық мәселелердің көрінісі. Құрандық аңыз әңгімлердің тарихи негізі. Құран мәтінінің тарихы, қағиданың қалыптасу тарихы. Құранның лингвистикалық ерекшеліктері. Тәпсір және Құранның аудармалары.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 1
    Семестр 1
  • Исламофобия және діни негіздегі стереотиптер
    Несиелер: 5

    «Пәннің мақсаты «Діни негіздегі исламофобия және стереотиптер» курсы арнайы әдебиетті, сонымен қатар шетелдік (батыс, түрік, араб, ресейлік) және қазақстандық БАҚ сараптау негізінде діни тұрғыда исламофобия мен әлеуметтік-психологиялық стереотиптер түсінігінің теоретикалық-сараптамалық және дінтанушылық зерттеулерін үйретеді. Докторант пәнді зерделеу нәтижесінде келесі біліктілікке ие бола алады: 1. ислам дінін және ислам тұжырымдамалық доктриналарын зерттеуде тұтас жүйелі ғылыми дүниетаным негізінде кешенді, оның ішінде пәнаралық зерттеулерді жобалау және жүзеге асыру; 2. исламды зерттеудегі стереотиптік тәсілдерді сын тұрғысынан анықтау; 3. исламофобияның пайда болуының контекстілерін, исламофобия феноменін зерттеудегі исламтанулық дискурстың мәселелерін талдау; 4. мәтінді сараптау барысында ислами компаративистиканың герменевтикалық тәсілдері мен әдістерін қолдану; 5. қазіргі заманғы шындыққа сай ислам теологтары мен зерттеушілерінің негізгі жұмыстарын бағалау; 6. қайнаркөздік негіздегі, теоретикалық және классикалық материалдардың кең легін қолдана білу; 7. Аймақ елдеріндегі әлеуметтік-саяси институттардың қалыптасуы мен жұмыс істеуіне діни және діни-этикалық ілімдердің дәрежесі мен әсер ету сипатын анықтау; 8. исламның ғылыми зерттеулерін жүргізудің негізгі принциптері мен әдістерімен және ғылыми-зерттеу жобаларында жұмыс істеу. Докторанттардың саяси, діни өмір саласындағы күрделі құбылыстар мен үрдістерді өңдеу, аннотациялау, жасау, талдау қабілетін қалыптастыру. Пәнді оқыту барысында келесі аспектілер қарастырылады: Қазақстанның діни кеңістігінде исламофобия және стереотиптер; исламофобияның негізі және оның идеологиясы; исламофобияның діни санаға әсері; исламның негізгі қайнар көздері; ханафи мәзһабы шеңберіндегі исламның сүнниттік идеологиялық негізі мен негізгі принциптері; сүнниттік ханафи мәзһабы аясында ислам мен дәстүрдің арақатынасы; исламның «ханафи мәзһабы», «саяси ислам» және діни либерализм идеологиясын арасындағы негізгі айырмашылықтар.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 1
    Семестр 1
  • Академиялық жазу
    Несиелер: 2

    Пәннің мақсаты- академиялық дискурс ерекшелігін ескере отырып әр түрлі ғылыми және ғылыми-ақпараттық мәтіндер жасау, өзіндік идеяларын құрылымдық тұрғыдан баяндау қабілетін қалыптастыру. Пән ғылыми стилдің ғылымилығын, дұрыстығын, жаңалығын, өзектілігін, ерекшелігін құрылымын, қисынын, ерекшеліктерін ашады. Ғылыми мәтіндердегі нормативті-стилистикалық қателерді тәсілдерін талдау. Докторлық диссертация тақырыбы, таңдап алынған бағытына сай ғылыми мәтіндерді құру

    Оқу жылы - 1
    Семестр 1
  • Диалог пен діни салт-дәстүрдің ислами жолы ретіндегі ханафи мазһабы
    Несиелер: 5

    Пәннің мақсаты – ежелгі заманнан қазіргі уақытқа дейін теологияның негіздері мен негізгі кезеңдері жөнінде түсінік беру. Докторант пәнді зерделеу нәтижесінде келесі біліктілікке ие болады: - исламдағы негізгі құқықтық мазхабтардың дамуы мен пайда болуының әлеуметтік-тарихи және теология-догматикалық алғышарттарын білетіндігін көрсету; - ханафи мазхабының канондық негізгі қағидаларын түсіну және талдау, ханафи мазхабының ерекшеліктерін логикалық түсіндіру және талдау; - аталған мектептің негізін қалаушы Әбу Ханифаның осы мазхабтың қалыптасуы мен таралуындағы рөлін түсіндіру; - ханафи мазхабындағы шешім қабылдау тәртібі мен құқықтық дереккөздерді талдау және түсіндіру; - ханафи мазхабының даму перспективалары мен қазіргі жағдайын бағалау. Пән VIII-XV ғ.ғ. Орталық Азия тарихындағы ханафи мазхабының діндарларының рөлі мен маңызын ашып көрсетеді. Исламның жергілікті мәдени дәстүрлермен, оның түрлі этникалық құрамға бейімделуі, экономика, мәдениет, дәстүрлер мен сенімдердегі ерекшеліктерімен өзара қарым қатынасында діндар ханафиттердің рөлі ашып көрсетіледі, Сонымен қатар ислам өркениетінің дамуы үшін ұлы есімдер мен көптеген еңбектерді берген Орталық Азияның діндарлық мектебінің тарихы да көрсетілген. Әрбір зерттеуші сүйенетін ислам дінінің негізін құрайтын теориялық қағидаларды білу мұсылмандық теологтарды дайындаудағы бұлжымас шарт болып табылады.

    Оқу жылы - 1
    Семестр 1
  • Код ON12

    қоғамда дұрыс және сабырлы өзара әрекеттесуге, ғылымның проблемаларын шешуге әлеуметтік өзара әрекеттесу мен ынтымақтастыққа дайын болу, командамызда жұмыс істеу, Thomson-Reuters халықаралық дерекқорларына кіретін рейтингтік журналдарда жарияланған мақалалардағы оқу және ғылыми-зерттеу жұмыстарының нәтижелерін көрсету. немесе Scopus, сондай-ақ кәсіби және жеке даму проблемаларын шешу үшін ұлттық және халықаралық рецензияланатын басылымдар, монографиялар, оқулықтар.

  • Код ON7

    исламтану және дінтану саласындағы ғылыми зерттеулердің қазіргі заманғы ғылыми, әдістемелік және техникалық жетістіктерін қолдана отырып, исламтану және дінтану саласындағы практикалық және әлеуметтанулық зерттеулер нәтижелерін синтездеу және трансформациялау;

  • Код ON10

    дәстүрлі және инновациялық әдістерді, интерактивті, студенттік технологияларды шебер қолдана отырып, жоғары және орта кәсіптік білім беру жүйесінде жоғары сапалы сабақтарды жоспарлау және жүргізу; исламтану саласындағы ғылыми және білім беру мәселелерін шешу үшін қазақстандық және халықаралық ғылыми топтардың жұмысына қатысу;

  • Код ON3

    исламдық зерттеулердің, деструктивті салафи культтерінің және т.б. мәселелер бойынша аналитикалық есептерді жазу кезінде қолдануға болады. ислам ғылымы мен инновациялық ақпараттық технологиялар бағдарламаларының теориялық және әдіснамалық жетістіктері;

  • Код ON8

    исламтанудың өзекті мәселелері бойынша тәуелсіз медиа-контент құруға байланысты ғылыми салалар мен цифрлық технологиялар туралы білім мен әдіснаманы пайдалана отырып, проблемаларды, міндеттерді, мақсаттарды, қорытындыларды, тұжырымдар жасай отырып, бейнематериалдарды шығару;

  • Код ON5

    эмпирикалық және теориялық әдістер мен ғылыми технологияларды пайдалана отырып, тұтас жүйелік ғылыми дүниетаным негізінде діни салт-дәстүрлік тәжірибе, ислам және басқа да діндер туралы ілімдерді саралау және жүзеге асыру;

  • Код ON4

    исламтанудың кешенді мәселелері бойынша эксперименталды зерттеулерді жүзеге асыруда мемлекеттік және шет тілдеріндегі заманауи салыстырмалы және басқа әдіснамалық тәсілдер мен ақпараттық технологиялардың негізінде зерттеу процесін құру;

  • Код ON2

    заманауи әдіснама мен ІТ-технологияларды пайдалана отырып, конфессияаралық ахуалды, елдегі діни кеңістіктегі исламның рөлі мен орнын аналитикалық зерттеулерге және іргелі, жүйелі білімдерге негізделген болжау;

  • Код ON6

    халықтың діни ерекшеліктерін анықтау, исламның түрлі салаларында және басқа да діндердегі мазмұнды сүзгілеу, исламдағы сыбайластықты бұзатын, экстремистік, исламның салафи қозғалыстарын зерттеу үшін исламтану және дінтану, басқа діндермен конфессияаралық қатынастар (кросс-платформалық құрылғылар, қолданбалар, электрондық карталар және т.б.) саласындағы инновациялық стартаптарды дамыту. инновациялық ғылыми әдістер мен технологияларды, атап айтқанда пәнаралық, жүйелі, салыстырмалы тәсілдерді қолдану;

  • Код ON9

    менеджмент ортасында баяндамалар, рефераттар, мақалалар, мемлекеттік құжаттарға түсініктемелер және т.б. түрінде оқу және ғылыми-зерттеу жұмыстарының нәтижелерін исламтану және пәнаралық салалардағы соңғы ақпараттық және техникалық жетістіктер негізінде ұсыну.;

  • Код ON1

    мемлекеттік мекемелер, білім беру жүйесі және басқа да институттар үшін ең соңғы ақпараттық және коммуникациялық технологияларды пайдалана отырып, исламдық, діни және діни зерттеулердің ғылыми материалдарына (монографиялар, мақалалар, бейнеклиптер, аудио жазбалар және т.б.) әртүрлі дәрежелі күрделіліктің сараптамалық тұжырымдарын жасау;

  • Код ON11

    Халықтың жекелеген топтарын радикалдандыру деңгейін төмендетуге, экстремизм мен лаңкестік проблемалары бойынша түсіндіру жұмыстарын жүргізуге бағытталған дін саласындағы социология, психология және әлеуметтану саласындағы соңғы жаңашыл жетістіктер, дін саласындағы пәнаралық зерттеулер негізінде жойғыш діни діндерге жататын адамдар үшін әлеуметтік оңалту орталықтары жұмысын сондай-ақ пенитенциарлық жүйе мекемелерінде шеттетулер арқылы тұрғындар арасында ұйымдастыру,;

Top