Қолданыстағы білім беру бағдарламасы

6B01503 Информатика мұғалімдерін даярлау в М.Х.Дулати атындағы Тараз өңірлік университеті

  • Білім ортасы мен білім алушының үндесуі (Құқық негіздері, Коррупцияға қарсы мәдениет, Ұлтаралық келісім, 1 курс семинары)
    Несиелер: 5

    Пәннің мақсаты студенттердің оқытудың кредиттік технология негіздері, оқу үдерісін ұйымдастырудың кредиттік технологиясы және Қазақстанның құқықтың жүйесінің негіздері бойынша білімін қалыптастыруға бағытталған. Оқу барысында құқықтық және демократиялық мемлекет құндылықтары, ұлтаралық қатынастардың егеменді елдің қалыстасуындағы орны мен этномәдени сауаттылық ұғымы, сыбайлас жемқорлықтың табиғаты мен оның пайда болуы себептері қарастырылады. Пәнді оқу нәтижесінде студенттер құқықтық қатынасқа түскен субъектілер мен объектілердің құқықтық мәртебесі, жемқорлыққа қарсы саясат, сыбайлас жемқорлық бойынша жасалған құқықбұзушылық пен аталған әрекет үшін жауапкершілікке тарту шараларын айқындай алады.

    Оқу жылы - 1
    Семестр 1
  • Педагогика
    Несиелер: 5

    Пәннің мақсаты – педагогиканың әдіснамалық негіздері және зерттеу әдістерін ашып көрсету; білім алушыларда тұтас педагогикалық процесті ұйымдастыру және басқару дағдыларын қалыптастыру.Білім берудің заманауи жүйесін ғылыми негіздеу; әлеуметтік және мәдени құндылықтарды толықтыру және сақтауда білім берудің рөлі; тұтас педагогикалық процестің мәні, құрылымы, қызметі және оны жүзеге асыру технологиялары; мұғалімнің тұлғалық сапалары, кәсіби құзыреттілігі, шеберлігі оқытылады.

    Оқу жылы - 1
    Семестр 1
  • Информатикадағы математика'
    Несиелер: 5

    Детерминанттар мен матрицалар. Кері матрица және олардың негізгі қасиеттері. Сызықтық теңдеулер жүйесінің жалпы теориясы. Гаусс Әдісі. Сызықтық теңдеулер жүйесі: біртекті және гетерогенді. Векторлық алгебра. Бір айнымалы функцияның дифференциалдық және интегралдық есептеулері. Бірнеше айнымалылардың функциялары.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 1
    Семестр 2
  • Психология негіздері
    Несиелер: 5

    Пәннің мақсаты – студенттерде психикалық әрекеттің жалпы заңдылықтары, негізгі категориялары, іргелі теориялар мен психологиялық ғылымның негізгі әдістері туралы білім жүйесін қалыптастыру. Пән қазіргі психологияны сыни талдауға бағытталған. Келесі мәселелер қарастырылады: психологиядағы міндеттер мен әдістер; психологияның қалыптасу кезеңдері; психика, сана және өзіндік сана; жоғары психикалық функциялар; психикалық танымдық процестер; тұлғаның мінез-құлқын реттеудегі психикалық күйдің рөлі; жеке-типологиялық қасиеттер мен категориялар.

    Оқу жылы - 1
    Семестр 2
  • Алгоритмдер және деректер құрылымы'
    Несиелер: 5

    Компьютерде есептерді шешудің негізгі кезеңдері, тіл деректерінің негізгі түрлері мен құрылымы, жоғары деңгейлі алгоритмдік бағдарламалау тілінің синтаксисі.

    Оқу жылы - 1
    Семестр 2
  • Алгебра және геометрия
    Несиелер: 5

    Жиындар мен логикалық элементтер теориясы. Сызықтық алгебраның элементтері. Сызықтық теңдеулер жүйесі. Қалдықпен бөліну теориялары. Кеңістіктегі векторлық алгебраның элементтері. Жазықтықтағы өзгерістер. Екінші ретті сызықтар. Жазықтықтар мен түзулер. Екінші ретті беттер.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 1
    Семестр 2
  • Python –да программалау'
    Несиелер: 5

    Python бағдарламалау ортасын орнату және баптау. Деректер типтері және Python-ның құрамдас объектілері. Python программасының орындалу барысын басқару құрылымдары. Пайдаланушы функциялар және функционалды программалау негіздері. Модульдік бағдарламалау. Python тілінің стандартты және стандартты емес модульдері. Математикалық модульдер. Сандық әдістер модулін әзірлеу.

    Оқу жылы - 2
    Семестр 1
  • Өлкетану
    Несиелер: 3

    Пәннің мақсаты-жергілікті тарихтың тарихи сипаттамасын зерттеудегі шығу тегі, қалыптасу шарттары, өзекті мәселелері мен бағыттары туралы түсінік қалыптастыру. Курс Мәдени мұра туралы ғылыми идеялардың дамуының негізгі кезеңдері, оны тарихи нақты кезеңдерде зерттеу және сақтау ерекшеліктері туралы білімді қалыптастыруға, тарихи фактілерді түсіндірудің Тарихи көздерін кешенді талдау әдістерін түсінуге бағытталған.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 2
    Семестр 1
  • Қазіргі заманғы операциялық жүйелер
    Несиелер: 4

    Курстың мақсаты-операциялық жүйелердің теориялық негіздерін және операциялық жүйелер командаларын қолданудың практикалық дағдыларын білу, ғылыми дүниетанымды қалыптастыру және жүйелік және алгоритмдік ойлауды дамыту, операциялық жүйелерді орнату, конфигурациялау және пайдалану бойынша практикалық дағдыларды алу. Курс операциялық жүйе ұғымын және оның жұмыс мақсаттарын, компьютерлік жүйенің компоненттерін, операциялық жүйенің негізгі компоненттерін, процестерді басқаруды, жүйелік қызметтерді, жүйелік қоңыраулар мен бағдарламаларды, жүйенің құрылымын, заманауи операциялық жүйелерді жобалау мен құрудың принциптері мен әдістерін зерттейді. Курсты игеру нәтижесінде студенттер операциялық жүйелерді орнатуға, конфигурациялауға және жүктеуге, операциялық жүйелермен жұмыс істеуге, операциялық жүйелердің мүмкіндіктерін кеңейтетін бағдарламалар жасауға қабілетті болады.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 2
    Семестр 1
  • Дулатитану
    Несиелер: 3

    Пәннің мақсаты –тарихшы, дипломат, қоғам қайраткері Мұхаммед Хайдар Дулатидің өмірбаяны мен шығармашылық мұрасы, оның мемлекеттік және қоғамдық қызметінің прогрессивті, адамгершілік сипаты туралы білімді қалыптастыру; "Тарих-и-Рашидидің" тәрбиелік рөлін түсіну. Курс ұлы ғалымның шығармашылық мұрасы мен рухани құндылықтарының негізгі аспектілерін талдау қабілетін қалыптастырады; М.Х. Дулатидің "Тарих - и – Рашиди" еңбегінің Қазақ хандығының құрылу тарихындағы тарихи маңызы.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 2
    Семестр 1
  • Электроника негіздері'
    Несиелер: 5

    Электр тізбектерінің элементтері. Пассивті және белсенді элементтер. Жартылай өткізгіш диодтар және олардың түрлері. Транзисторлар. Транзисторлардың түрлері және олардың сипаттамалары. Оптоэлектрондық аспаптар. Интегралдық микросхемалар. Электрлік схемадағы құрылғылардың шартты графикалық белгіленуі. Аналогтық құрылғылар. Электрондық күшейткіштер. Күшейткіштердің жіктелуі. Қуат күшейткіштері. Бір соққы және екі соққы күшейткіштері. Екінші реттік қуат көздері. Түзеткіштер. Электр сүзгілері. Сандық электроника құрылғылары.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 2
    Семестр 1
  • Ұлт дәстүрлері
    Несиелер: 3

    Пәннің мақсаты: студенттерді еліміздің дәстүрлерімен және әдет-ғұрыптарымен, негізгі мемлекеттік және халықтық мерекелерімен таныстыру. Қарастырылатын мәселелер: ұлттық дәстүрлердің тәрбиелік құндылығы мен маңызы, ұлттық дәстүрлерді зерттеу орны, ұлттық дәстүрлердің қоғамдағы рөлі және олардың қоғамдық қатынастарды реттеуге әсері, дәстүр түрлері, ұлттық дүниетанымдағы дәстүрдің орны, ұлт, этникалық топ, адам туралы түсінік пен дәстүрлердің өзара байланысы, ұлттық әдебиеттегі салт-дәстүрлердің көрінісі, ұлттық дәстүрлердегі Түрік өркениетінің интеграциялық әлеуеті, заң шеңберіндегі ұлттық дәстүрлер және Заң Үстемдігі. Пәнді оқыту нәтижесінде студент ұлттық дәстүр ерекшеліктерін сипаттай алады, ұлттық дәстүрлердің тәрбиелік құндылығы мен маңызын саралай алады, заманауи құндылықтарды бағалай алады.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 2
    Семестр 1
  • Жүйелік программалық жасақтама'
    Несиелер: 4

    Жүйелік және қолданбалы бағдарламалық жасақтаманың мақсаты мен негізгі функциялары, бағдарламалық жасақтаманы әзірлеуге арналған өмірлік цикл модельдері, операциялық жүйелердің түрлері.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 2
    Семестр 1
  • Дискретті математика және логика'
    Несиелер: 4

    Математикалық логиканың негізгі принциптері. Тіл негіздері және предикаттар алгебрасы, жиындар және сөздер. Комбинаторика элементтері. Бульдік функциялар. Жиындар теориясының негіздері. Бинарлық қатынастар, олардың қасиеттері. Шифрлеу теориясының негіздері. Қарапайым криптографиялық шифрлар. Алгоритмдер теориясының және графтар теориясының негізгі принциптері.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 2
    Семестр 1
  • Тәрбие жұмысының теориясы мен әдістемесі
    Несиелер: 3

    Пәннің мақсаты – болашақ педагогтерді сынып жетекшісінің оқушылар ұжымы,тәрбиесі қиын және дарынды балалармен жұмыс жүйесі, оқушыларға кәсіби бағдар беру жұмыстарының әдістемесі, оқушылардың ата-аналармен ынтымақтастығының технологиясымен таныстыру. Тәрбиелеу процесі тұтас педагогикалық процестің ажыратылмас бөлігі ретінде; сыныптың, мектептің тәрбие жүйесі; заманауи білім беру процесіндегі тәрбие технологиялары; тәрбиелеу жұмысының тиімділігі мен нәтижесінің диагностикасы оқытылады.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 2
    Семестр 1
  • Өзін-өзі тану
    Несиелер: 3

    Курстың мақсаты– «Өзін-өзі тану» рухани-адамгершілік білім беру Бағдарламасының негіздерімен таныстыру, болашақ педагог тұлғасының рухани-адамгершілік өзгеруіне, ішкі әлеуетінің ашылуына ықпал ету.Осы пән аясында келесі сұрақтар қарастырылады:«Өзін-өзі тану» рухани-адамгершілік білім беру Бағдарламасының ғылыми-теориялық негіздері, «Өзін-өзі тану» рухани-адамгершілік білім беру Бағдарламасының аксиологиялық негіздері, біртұтас педагогикалық үдерісіндегі өзін-өзі тану интеграциясы

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 2
    Семестр 1
  • Қазақстанның сакралды географиясы
    Несиелер: 3

    Пәннің мақсаты - Қазақстанның киелі жерлерінің мәдени-географиялық белдеуін сипаттау қабілетін қалыптастыру және қазақстандық мәдениетті насихаттау, оның рөлін анықтау. Пәнді оқыту барысында келесі мәселелер қарастырылады: негізгі ұғымдар, Қазақстанның киелі жерлерінің орналасуы, Қазақстанның аномалды және жұмбақ орындары, археологиялық және сәулет ескерткіштері, діни және діни объектілер, тарихи тұлғалармен байланысты қасиетті орындар.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 2
    Семестр 1
  • Бауыржантану
    Несиелер: 3

    Пән мақсаты студенттердің бойында ұлттық, патриоттық қасиеттерді қалыптастырып, дамыту мақсатында, Б. Момышұлының шығармашылық жолын оқыту. Пәнді оқыту барысында келесі мәселелер қарастырылады: Б. Момышұлының шығармашылық жолы мен өмірі, күнделіктері мен естеліктері, мақал – мәтелдері мен афоризмдері, публицистика мен әңгімелері, қазақ сөз өнері тарихындағы бірегей жаңалықтары, хаттары. Ұлы Б.Момышұлының «Восхождение к отцу», «Во имя отца» шығармалары мен онда құрылған батыр бейнесінің ерекшеліктері.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 2
    Семестр 1
  • Рухани сабақтастық (Әл-Фарабиден хакім Абайға дейінгі)
    Несиелер: 3

    Пәннің мақсаты: Қазақтың рухани әлемінің біртұтастығы жөніндегі түсініктерді көрсете отырып, ұлттық тарихтың руханилық мәніне түбегейлі жаңаша көзқарасты қалыптастыру. Пәнді оқыту юарысында жастарды өзінің ұлттық бастауларын іздеуіне, оларды халықтың генетикалық жадына, оның дамуының ұзақ тарихында қалыптасқан мәдени кодына бағыттау. Өскелең ұрпақты қазақтың рухани-философиялық тарихымен қауыштырып, «Ұлттық кодты сақтау» талабына сай білім беру. Ұлы тұлғалардың рухани мұрасымен таныстыра отырып, студенттерді өз Отанын сүюге, халқының мәдениетін қастерлеуге тәрбиелеу қарастырылады.

    Оқу жылы - 2
    Семестр 1
  • Білім беру робототехникасы'
    Несиелер: 4

    Робототехникалық жүйелердің негізгі мүмкіндіктері, робототехникалық жүйелерді жобалау әдістері мен жұмыс істеу принциптері, Lego Mindstorms және Arduino UNO негізінде роботтарды құрастыру.

    Оқу жылы - 2
    Семестр 1
  • Цифрлық схемотехника
    Несиелер: 5

    Электрондық схемаларды талдау және есептеу әдістері, классикалық электрондық схемалардың жұмыс принциптері, сандық схемотехниканың негіздері, радиотолқындардың таралуы туралы жалпы мәліметтер, байланыс желілеріндегі сигналдарды тарату принциптері, ақпаратты берудің сандық әдістері.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 2
    Семестр 1
  • C++-те программалау'
    Несиелер: 5

    Алфавит және С++ тілінің негізгі түсініктері: С++бағдарламалау тілінің компоненттері. Лексема ұғымы. Өрнек және оның компоненттері: операциялар мен Операндтар. С++тіліндегі операторлардың түрлері. С++тіліндегі деректер түрлері. С++тілінің басқару құрылымдары. С++ массивінің түсінігі және оның өлшемі. Статикалық және динамикалық массивтерді жариялау және инициализациялау. Массивтерді сұрыптау алгоритмдері. Жолдармен жұмыс істеу ережелері. Көрсеткіш ұғымы. Көрсеткіштерді жариялау және инициализациялау әдістері, қолдану саласы. Ішкі бағдарламалар. Ресми параметрлер. Мән параметрлері, параметрлер-айнымалылар, параметрлер-тұрақтылар. Жергілікті және ауқымды ішкі идентификаторлар.

    Оқу жылы - 2
    Семестр 2
  • Конкурстық және олимпиадалық есептер'
    Несиелер: 5

    Программалаудың негізгі тілдері. Массивтер, жолдар, файлдармен жұмыс, рекурсия. Алгоритмдер, алгоритм күрделілігінің түсінігі. Іздеу және сұрыптау алгоритмдері. Нұсқаларды таңдау әдісімен есепті шешу. Стандартты және стандартты емес есептерді шешу. Оқушылардың білім деңгейлерін саралау бойынша міндеттер. Тест теориясы. Конкурстық міндеттері. Қызықты есептер. Математикалық есептерді шешуде ақпараттық технологияны қолдану.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 2
    Семестр 2
  • Білім берудегі менеджмент
    Несиелер: 4

    Пәннің мақсаты – білім алушыларда басқару дағдыларын қалыптастыру: жоспарлау, ұйымдастыру,ынталандыру,талдау және бақылау. Басқару объектісі, субъектісі және қызметтері; мектептік жүйені басқарудың формасы мен бағыттары; білім беру мекемелеріндегі инновациялық процесті басқару және диагностикалау; білім басшыларының, мұғалімдердің және сынын жетекшілерінің технолологиялық деңгейлері және кәсіби шеберлігін арттыру жүйесін басқару; басқару және білім берудегі менеджерлердің көшбасшылығы оқытылады.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 2
    Семестр 2
  • HTML и CSS тілдері'
    Несиелер: 5

    Веб-сайтты жобалау негіздері және дизайн технологиялары, тіл синтаксисі, деректер түрлері, динамикалық типтеу және типтер, операторлар, айнымалылар, айнымалы атаулар, басқару құрылымдары, массивтер мен нысандар.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 2
    Семестр 2
  • Информатиканың теориялық негіздері'
    Несиелер: 5

    Бағдарламалық өнімді құрудың негізгі кезеңдері. Алгоритмдер теориясы. Бағдарламалық жасақтаманы ұйымдастыру ұғымы және оның ішкі құрылымы. Логикалық элементтер. Элементтердің негізі. Тікелей және кері тапсырмалар. Пост және Тюринг машиналары шексіз жады бар машиналар сияқты. Пост және Тьюринг машиналарын қолдана отырып алгоритмдік есептерді шешу. Деректер құрылымы.

    Оқу жылы - 2
    Семестр 2
  • Компьютер архитектурасы және желілер'
    Несиелер: 5

    Компьютердің логикалық негіздері, логикалық өрнектер мен шындық кестелеріне негізделген логикалық тізбектерді синтездеу, компьютерде белгісіз және қол қойылмаған сандарды ұсыну.

    Оқу жылы - 2
    Семестр 2
  • Бағалаудың өлшемдік технологиялары
    Несиелер: 3

    Пән мақсаты - формативті және жиынтық бағалаудың әртүрлі тәсілдері мен құралдарын қарастыру, жоғары сапалы нәтиже алуға ықпал ететін студенттердің оқу әрекетінің нәтижелерін бағалау критерийлерін әзірлеу. Қалыптастырушы бағалау әдістері, бағалау құралдары, дескрипторлар, жиынтық ішкі бағалау, жалпы бөлімді бағалау, жалпы сыртқы бағалау, оқушының үлгерімі туралы есеп, портфолио, модерация, ата-аналармен жұмыс, оқушының жеке үлгерімі. оқушының жеке даму траекториясын түзету, оқушының мотивациясын, рефлексиясын, рефлексиялық есеп беруін, қашықтықтан оқытуда бағалау құралдарын әзірлеу және қолдану қарастырылатын болады.

    Оқу жылы - 3
    Семестр 1
  • Қазақ тілі (Латынша жазу)
    Несиелер: 2

    Пән мақсаты: оқыту үрдісінде латыннегізді қазақ әліпбиін және емле ережесін теориялық және практикалық тұрғыдан меңгерту. Пәнді оқыту барысында келесі мәселелер қарастырылады: Жазудың жалпы даму тарихы және қазақ жазуы. Латын графикасына көшу туралы көзқарастар, оны зерттеудің теориялық және практикалық мақсаттары. Жаңа қазақ-латын әліпбиінің жобасы мен графика мәселесі, оны оқытудың әдістемесі мен теориялық негіздері. Латын әліпбиінің негізгі принциптері және оны оқытудың педагогикалық, психологиялық, лингвистикалық негіздері. Әріптер мен түбір сөздердің емлесі. Бірге және бөлек жазылатын сөздердің емлесі. Бас әріп пен күрделі сөздердің емлесі. Дефиспен жазылатын сөздердің емлесі және сөздердің тасымалдануы. Кейбір кирилл әріптері мен шеттілдік сөздердің емлесі.

    Оқу жылы - 3
    Семестр 1
  • ІТ технологияларды оқыту әдістемесі'
    Несиелер: 5

    Информатика бойынша жалпы білім беру стандартының мақсаты мен функциялары, информатика сабағының құрылымы және оған қойылатын талаптар, оқытудың әдістері мен ұйымдастырушылық нысандарын іске асыру, оқыту нәтижелерін тексеру мен бағалауды ұйымдастыру, информатиканы саралап оқыту.

    Оқу жылы - 3
    Семестр 1
  • Еңбекті қорғау
    Несиелер: 3

    Пәннің мақсаты - құқықтық-еңбек, санитарлық-гигиеналық, ұйымдастыру, емдеу-алдын алу, техникалық және әлеуметтік-экономикалық қызмет мәселелері бойынша өткізілетін іс-шаралардың негізгі кешені туралы білімді қалыптастыру. Пәнді оқыту барысында келесі мәселелер қарастырылады: жұмысшылардың, тұтастай алғанда қызметкерлердің еңбек өнімділігін арттыру үшін психофизиологияны ескере отырып, еңбек режимдерін оңтайландыру. Еңбекті қорғау жөніндегі қауіпсіздік стандарттарының негізгі жүйелерінің барлық талаптарын қолдана отырып, жұмысшының еңбек қызметін дұрыс ұйымдастыру.

    Оқу жылы - 3
    Семестр 1
  • Компьютерлiк графика негiздер'
    Несиелер: 5

    Компьютерлік графика мен геометриялық модельдеудің әдістері мен құралдары, векторлық және растрлық кескіндер, екі өлшемді және үш өлшемді кескіндерді жасау әдістері, бейнемен жұмыс істеу жүйелері, нақты көріністерді құрудың алгоритмдік және математикалық негіздері.

    Оқу жылы - 3
    Семестр 1
  • Информатика мұғалімінің кәсіби бағдары'
    Несиелер: 4

    Оқушылардың арнайы бейімділігі мен қызығушылықтарын, танымдық қабілеттерін есепке алуға бағытталған білім беру процесінің құрылымы мен мазмұны.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 3
    Семестр 1
  • Тіршілік әрекеттері қауіпсіздігінің негіздері
    Несиелер: 3

    Пәннің мақсаты – студенттерде «Адам-тіршілік ортасы» жүйесіндегі қауіпті анықтау (тану немесе айқындау) дағдыларын қалыптастыру. Мыналар зерделенетін болады: адам қызметіне қарамастан және/немесе антропогендік факторлардың тікелей әсер етуі нәтижесінде техносферада туындайтын қауіпті және зиянды факторлар; азаматтық қорғау жөніндегі ұйымдастыру іс-шараларының рөлі мен маңыздылығы, сондай-ақ тіршілік ету ортасында (техносферада) адамның қолайлы өзара іс-қимылын қамтамасыз ету мақсатында халықты әртүрлі төтенше жағдайлардан қорғаудың жүргізілетін негізгі ұйымдастырушылық қағидаттары қаралады.

    Оқу жылы - 3
    Семестр 1
  • Ақпараттық технологиялардың мектептік курсы'
    Несиелер: 4

    Ақпарат түсінігі. Ақпаратты анықтаудың әртүрлі тәсілдері. Ақпарат түрлері. Ақпараттық қоғам. Ақпараттандыру. Ақпараттық мәдениет тұжырымдамасы. Ақпараттық жүйе. Ақпараттық технологиялар. Ақпараттық технологиялардың түрлері. Ақпараттық технология компоненттері. Жеке компьютердің құрамы. Бағдарламалық жасақтама.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 3
    Семестр 1
  • Информатика есептерін шешу тәжірибесі'
    Несиелер: 5

    Кәсіби тапсырмаларды орындаудың типтік әдістері мен тәсілдері, стандартты және стандартты емес бағдарламалау мәселелерін шешу әдістері, Borland C++, VisualStudio визуалды орталарда жұмыс істеудің негізгі принциптері.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 3
    Семестр 1
  • Компьютерлік модельдеу негіздері'
    Несиелер: 5

    Компьютерлік модельдеу кезеңдері. Модельдеу алгоритмдерін құру принциптері. Тұжырымдамалық, құрылымдық-функционалдық модельдеу. Компьютерлік модельдеу. Статистикалық модельдеу. Технология және модельдеу мүмкіндіктері. Математикалық модельдеу. Қызмет көрсету жүйелеріндегі күту ұзақтығын бөлу функциясын анықтау. Физикалық процестерді модельдеу. Әлеуметтік-экономикалық процестерді модельдеу. Нысанға бағытталған бағдарламалар негізінде модельдерді енгізудің компьютерлік әдістері. Технологиялық процестердің негізгі заңдылықтары және жүйені зерттеудегі модельдердің рөлі.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 3
    Семестр 1
  • Компьютерлік графика
    Несиелер: 5

    Пәннің мақсаты – компьютерлік графиканы құрудың заманауи әдістерін оқу және оларды кәсіби қызметте қолдану дағдыларын қалыптастыру. Қарастырылып оқытылады: AutoCAD компьютерлік бағдарламасы ортасында конструкторлық құжаттаманың графикалық бөлігін дайындаудың негізгі әдістері; сызбаларды кеңістіктік елестетуді жетілдіру және дамыту; 2D сызу және 3D модельдеудің негізгі қағидаттарын меңгеру; машина бөлшектері мен буындарының жұмыс сызбаларын дайындау және ресімдеу дағдыларын игеру және олардың 3D модельдерін жасау.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 3
    Семестр 2
  • Сала экономикасы
    Несиелер: 3

    Пән мақсаты - салалық нарықтардың дамуы мен қызмет етуінің проблемалары мен механизмі, экономикалық қызметтің осы саласының тиімділігін арттыруға ықпал ететін факторлар туралы іргелі білімдерді алу болып табылады. Экономикалық теорияның жалпы ережелері, өндірісті және технологиялық процестерді ұйымдастыру, өнімге (қызметтерге) баға белгілеу механизмдері, қазіргі жағдайда еңбекақы төлеу нысандары, сала мен ұйымның материалдық-техникалық, еңбек және қаржылық ресурстары, оларды тиімді пайдалану көрсеткіштері; бизнес-жоспар құру әдістері зерттелетін болады.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 3
    Семестр 2
  • Қолданбалы экономика
    Несиелер: 3

    Пән мақсаты – студенттердің бүкіл оқу курсының әртүрлі пәндерін оқуда алған білімдерін одан әрі пайдалануға мүмкіндік бере отырып, экономика теориясының негіздерін меңгеру. Шаруашылық жүргізуші субъектілер экономикасының концептуалды негіздері, экономиканың микро және макродеңгейдегі қызмет етуінің негізгі категориялары мен заңдылықтары, кәсіпкерлік құрылымдардың қызмет етуінің экономикалық механизмі, сұраныс пен ұсыныс, икемділік, бәсекелестік және нарық түрлері, мемлекеттің нарыққа араласуы, өндірістің экономикалық негіздері мен кәсіпорын ресурстары, өндіріс және шығындар, экономикалық тиімділік зерттелетін болады.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 3
    Семестр 2
  • Php мен MySQL -де программалау'
    Несиелер: 5

    РНР-дің Web-технологиялардың басқа элементтерімен логикалық байланысы, жұмыс принциптері. PHP тілінің жалпы синтаксисі. РНР тілін қолдана отырып, Web-қосымшалардың серверлік бөлігін құру принциптері, РНР-сценарийлерді дайындау және күйін келтіру әдістері. Мәліметтер базасы: негізгі ұғымдар. MySQL ДҚБЖ. SQL тілі. Ақпаратты қосу үшін интерфейсті құру. MySQL-де сақталған деректерді көрсету. Қол жеткізуді авторизациялау. Сессия механизмі. Сессияларды орнату. Сессиялармен жұмыс. Кластар мен объектілер. Мұрагерлік. Конструкторлар. Оператор:. Оператор parent. Объект моделі PHP5.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 3
    Семестр 2
  • Қашықтықтан оқытуды ұйымдастыру: құралдары мен технологиялары
    Несиелер: 5

    Пәннің мақсаты – студенттердің цифрлық білім беру ресурстары мен анимациялық өнімдерді жасау дағдыларын қалыптастыру, осы білімді заманауи ақпараттық ағындарда қолдану. Қолданбалы бағдарламалық қамтамасыздандыру классификациясы мен түрлері , қашықтықтан оқыту нысанында оқытушы жұмысының ерекшеліктері, интерактивті тақталар мен панельдерде сабақтар құруға арналған бағдарламалар сондай-ақ сызықтық емес презентациялар жасау, электрондық оқытуды қолдана отырып білім беру бағдарламаларын іске асыру, жаппай ашық онлайн курстар, оқыту нәтижелерін бағалау құралдары, бейнедәрістерді жасау тұжырымдамасы, бейнемонтаж элементтері, архиваторлар және түрлендіргіштер зерттелетін болады.

    Оқу жылы - 3
    Семестр 2
  • Мәліметтер қорын басқару'
    Несиелер: 5

    Деректерді ұйымдастыру, деректер қоры, мәліметтер базасы, ДҚБЖ. Мәліметтер базасының түрлері. Деректердің иерархиялық, желілік және реляциялық модельдері. Реляциялық деректер қоры. Деректер базасының архитектурасы. ДБ жобалау мақсаттары. Жобалау кезеңдері. Мәліметтер базасының модельдері: тұжырымдамалық, логикалық, физикалық. ДБ құруға реляциялық тәсіл. Қатынастарды қалыпқа келтіру: қатынастарды үшінші қалыпты пішінге келтіру. Деректердің тұтастығы мен дәйектілігі туралы түсінік. Көшбасшылардың ДҚБЖ сипаттамасы және салыстыру. ДҚБЖ жұмысының негізгі сипаттамалары мен принциптері. Деректер базасының файл түрлері. Деректер түрлері. Кесте құрылымы

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 3
    Семестр 2
  • Экология және тұрақты даму
    Несиелер: 3

    Пәннің мақсаты – студенттерде табиғаттың тұрақты дамуының негізгі заңдылықтарына біртұтас көзқарас пен тірі ағзалардың қызмет ету заңдылықтарының негізгі кезеңдерін талдау дағдыларын. Тірі организмдердің қауымдастықтары және жалпы биосфера, экологиялық процестерді талдау, табиғат пен қоғамның тұрақты дамуының нақты міндеттері мен басымдықтарын белгілеу дағдыларын қалыптасытыру.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 3
    Семестр 2
  • С-та программалау'
    Несиелер: 5

    Нысан, класс және оқиға ұғымдары, объектінің қасиеттері мен әдістері, инкапсуляция, мұрагерлік, полиморфизм принциптері, Java платформасын қолдана отырып, объектіге бағытталған технология негізінде бағдарламалық өнімдерді жобалау процесі.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 3
    Семестр 2
  • Микроконтроллерді программалау'
    Несиелер: 5

    Микроконтроллерлердің құрылымы мен жіктелуі. Блоктардың функционалды қолданылуы және жұмыс принциптері. Микропроцессорлармен байланыс және олардың айырмашылықтары. Микроконтроллерлер үшін бағдарламалар құру принциптері. Микроконтроллерлерге арналған тілдер мен бағдарламалау құралдары.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 3
    Семестр 2
  • Мобильді құрылғыларды программалау'
    Несиелер: 5

    Мобильді құрылғылардың архитектурасы мен аппараттық ортасының ерекшеліктері, бағдарламалау тұрғысынан мобильді құрылғылардың архитектурасының ерекшеліктері, бағдарламаларды әзірлеудің негізгі әдістері, Мобильді қосымшаларды әзірлеудегі Java құралдарының мүмкіндіктері.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 3
    Семестр 2
  • Климаттың өзгеруі және "жасыл" экономика
    Несиелер: 3

    Пәннің мақсаты-планетаның экожүйелерін сақтау және жасыл экономикаға көшу туралы білімді қалыптастыру. Оқыту процесінде мыналар қаралатын болады: қоршаған орта өзгерісінің жай-күйі мен сипаты, техногендік және антропогендік факторлардың әсері, табиғат қорғау және ресурс үнемдеуші өнеркәсіптік технологияларды құру қағидаттары, парниктік газдар және олардың климатқа, энергетикаға және жанғыш пайдалы қазбаларға әсері, жаңартылатын энергия түрлері, артықшылықтары мен кемшіліктері, орман және оның "жасыл" экономикаға әсері, шөлейттену және шөлейттену және топырақтың тозуы, климаттың су ресурстарына өзгеруінің салдары, электрондық қалдықтар олардың оң және теріс әсері, қалдықтарды өңдеу және кәдеге жарату, автокөлік және қоршаған орта.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 3
    Семестр 2
  • Білім берудегі цифрлық технологиялар
    Несиелер: 5

    Курстың мақсаты-педагогикалық міндеттерді шешуде олардың мүмкіндіктерін игеру және оларды қолданумен байланысты тәуекелдерді түсіну негізінде қазіргі білім беру ортасындағы және педагогикалық қызметтегі цифрлық технологиялардың рөлі туралы тұтас идеяны қалыптастыру арқылы мұғалімнің кәсіби құзыреттілігін қалыптастыруға ықпал ету. Курс цифрландыруды, мұғалім мен оқушының бірлескен эксперименттік зерттеу технологиясын, "панорамалық бейнелеу" технологиясын, БАМ технологиясын (ақпараттандырудың шағын құралдарын пайдалану), мультимедиялық оқу мазмұнын, интерактивті электрондық мазмұнды, цифрлық технологиялардың аппараттық және бағдарламалық қамтамасыз етуін, сондай-ақ оқу процесін ұйымдастыруға арналған цифрлық технологияларды зерттейді. Курсты игеру нәтижесінде студенттер әртүрлі цифрлық құралдардың көмегімен интерактивті білім беру ресурстарын құра алады, мұғалімнің кәсіби қызметінде цифрлық технологиялардың құралдарын қолданады.

    Оқу жылы - 4
    Семестр 1
  • Қазақстандық құқық
    Несиелер: 3

    Пәннің мақсаты – қазақстандық құқық жүйесінің негізгі салаларымен, конституциялық, азаматтық, қылмыстық, отбасылық, еңбек қатынастарының ерекшеліктерімен таныстыру. Пәнді оқыту барысында келесі мәселелер қарастырылады: Қазақстан Республикасы құқығының жеке салалары институттарының негізгі ережелері, конституциялық-құқықтық, азаматтық-құқықтық, әкімшілік-құқықтық, қылмыстық-құқықтық, сонымен қатар белгілі бір саладағы процессуалдық құқықтық қатынастарға түскен субъектілер мен объектілер.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 4
    Семестр 1
  • Білім берудегі Smart құрылғылар'
    Несиелер: 5

    3D принтердің, лазерлік кесудің, smart тақтасының құрамдас бөліктері мен жұмыс принциптері туралы негізгі ұғымдар, осы құрылғыларды пайдалану қауіпсіздігі, 3D принтерде басып шығаруға арналған пластик түрлері, 3D принтермен жұмыс істеуге арналған бағдарламалық құралдар және лазерлік кесу.

    Оқу жылы - 4
    Семестр 1
  • Кәсіпкерлік іс
    Несиелер: 4

    «Кәсіпкерлік іс» пәнін оқудың мақсаты студенттерге бәсекелестік ортада кәсіпорындардың кәсіпкерлік қызметін ұйымдастырудың теориялық негіздері мен практикалық дағдыларын үйрету болып табылады. Кәсіпкерлік қызметтің теориялық және әдістемелік негіздері; кәсіпкерлік қызметті ұйымдастыру және оның тиімділігін бағалау мәселелері; кәсіпкерлікті дамытуды реттеу мен қолдаудың мемлекеттік тетіктері зерттелетін болады.

    Оқу жылы - 4
    Семестр 1
  • Программалаудағы сандық әдістер'
    Несиелер: 4

    Міндеттері есептеуіш математика. Есептеу математикасының бөлімдері. Компьютердегі сандарды ұсыну. Машиналық есептеулердің түсініктері мен қателіктері. Абсолютті және салыстырмалы қателер. Сызықтық алгебраның негізгі міндеттері. Кері матрица және оны табу жолдары. Бір сызықты емес теңдеулердің жуық шешімдері. Жақын шешім дифференциалдық теңдеулер жеке туынды.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 4
    Семестр 1
  • ҒЗЖ, коммерцияландыру негіздері және академиялық хат'
    Несиелер: 4

    Пәннің мақсаты – болашақ мұғалімнің ғылыми-зерттеу, коммерцияландыру және академиялық жазу негіздері туралы теориялық білімін қалыптастыру, аталған білімді кәсіби қызметінде пайдалана білу. Пәнді оқыту барысында коммерцияландырудың негізгі түсініктері, логика мен сыни тұрғыдан ойлаудың негіздері, заңдылықтары мен принциптері, жазба жұмыстарды жазу ережелері мен принциптері (аннотациялар мен эсселерден ғылыми жұмыстарға, жобаларға дейін); жаңа идеяларды өз бетінше дамыту, ғылыми ақпараттар ағынында жылдам және тиімді бағдарлау, зерттеуші (ғалым), менеджер (менеджер) және практик маманның дағдылары қарастырылады.

    Оқу жылы - 4
    Семестр 1
  • Ақпаратты қорғау'
    Несиелер: 4

    Деректер мен компьютерлік жүйенің қауіпсіздігін қамтамасыз ету үшін әзірленген қауіпсіздік шаралары, Ақпараттық қауіпсіздік бойынша ҚР қолданыстағы заңдары, ақпаратты қорғау саласындағы стандарттар, әдістер мен технологиялар.

    Оқу жылы - 4
    Семестр 1
  • Дифференциалды оқыту
    Несиелер: 3

    Пәннің мақсаты - деңгейлік саралаудың технологиялық идеяларын пайдалану арқылы білім алушылардың танымдық белсенділігін дамыту үшін жағдай жасау. Білім беру ұйымдарында саралап оқытуды ұйымдастырудың технологиясы мен принциптері, дифференциалды оқыту түрлері, білім алушыларды топтарға бөлу критерийлері, саралап оқыту сабағында топтық және жеке жұмыс түрлері, оқытушының рөлі, оқушылар мен мұғалім үшін артықшылықтар мен негізгі қиындықтар, саралап оқыту сабағының құрылымы, дидактикалық материалдың деңгейлері меңгеріледі.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 4
    Семестр 1
  • Білім берудегі 3D анимациясын әзірлеу'
    Несиелер: 5

    Үш өлшемді графиканың негізгі түсініктері. 3D кіріспе. Екі өлшемді және үш өлшемді кескіндерді жасау әдістері. 3D Studio Max интерфейсі және проекция терезесі. Базалық объектілермен жұмыс. Нысандарды түрлендіру. Трансформация. Координаталардың тірек жүйесі. Нысандарды жылжыту, түрлендіру және масштабтау. 3D Studio Max-та қарапайым және күрделі формаларды модельдеу. 3D Studio Mah-тегі анимация және уақыт ұғымы. Көрнекілік және эффектілермен арнайы жұмыс.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 4
    Семестр 1
  • Есептеу математикасының негіздері'
    Несиелер: 4

    Трансценденттік және алгебралық теңдеулерді шешу әдістері, сызықтық алгебралық теңдеулер жүйесін шешудің дәл және итерациялық әдістері, функциялардың жуықтау теориясының негіздері, сандық дифференциалдау және интеграция, дифференциалдық теңдеулерді шешудің сандық әдістері.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 4
    Семестр 1
  • Инклюзивті білім беру
    Несиелер: 3

    Курстың мақсаты - студенттерді білім берудегі инклюзивті процестерді басқару және ұйымдастырудың базалық ережелерімен таныстыру болып табылады. Осы пән шеңберінде мынадай мәселелер қаралатын болады: инклюзивті білім беру процесінде денсаулығында айқын бұзылулары бар балаларды оқыту мен тәрбиелеу процесін ұйымдастыру мен сүйемелдеудің психологиялық-педагогикалық негіздерін игеру, ерте, мектепке дейінгі және кіші, жасөспірім мектеп жасындағы балалардың дамуындағы күрделі бұзылуларды диагностикалау, жоспарлау және түзету дағдыларын меңгеру.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 4
    Семестр 1
  • Кәсіпкерлік құқық
    Несиелер: 3

    Пәннің мақсаты студенттердің іскерлік қарым-қатынастар саласындағы қажетті білімдерін және оларды құқықтық реттеу механизмін, нормативтік құқықтық актілерді қолдану және құқықтық нормаларды практикалық қызметте қолдана білу дағдыларын дамыту. Қарастырылып оқытылады: Берілген пәннің шеңберінде кәсіпкерлік құқық түсінігі, принциптері және пән жүйесі қарастырылады. Кәсіпкерлік құқық субъектілері санаттарының мазмұны және олардың формалары ашылады. Кәсіпкерлік құқықтық қатынастарға анықтама беріледі; мемлекеттік емес заңды тұлғалар мен мемлекеттік тұлғалардың кәсіпкерлік қызметінің сипаттамасы беріледі. Кәсіпкерліктегі банкроттық; кәсіпкерлік міндеттемелердің түрлері. Лицензиялау, салық салу, кәсіпкерлікті техникалық, антимонополиялық реттеу.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 4
    Семестр 1
  • Электрондық білім беру ресурстары'
    Несиелер: 5

    Педагогикалық сценарийлерді құру (формализациялау) принциптері мен әдістері, Электронды оқу басылымдарына қойылатын талаптар, оқыту бағдарламалары мен жүйелерін жобалауға арналған заманауи аспаптық пакеттер.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 4
    Семестр 1
  • Код ON11

    Бағдарламалық қамтамасыз етуді инсталляциялау және баптау дағдыларын меңгеру, компьютерлік жүйелерді пайдалану мәселелері бойынша пайдаланушыларға ақпараттық қолдау көрсету, бағдарламалық қамтамасыз ету мәселелері бойынша техникалық және технологиялық консультациялар көрсету. Операциялық жүйелерді қолдана отырып, кәсіби қызмет міндеттерін шешу туралы идеяларын, компьютерлік желілерді қолдау және басқару мен оларды конфигурациялау, Java құралдарының мобильді қосымшаларды әзірлеу мүмкіндіктерін білу.

  • Код ON2

    Лексиканы, грамматикалық білім жүйесін түсіну негізінде тілдік және сөйлеу құралдарын пайдалануды көрсету; мәтіндердегі оқиғалардың себептері мен салдарын сипаттау және талдау тәсілдерін меңгеру. Қазақ тілінің латын әліпбиін пайдалана отырып жазу және оқу дағдыларын меңгеру.

  • Код ON4

    Педагогикалық іс-әрекет туралы жалпы түсінік білімін көрсету, олардың заманауи педагогикалық ғылым мен психологияның теориялық негіздерін игеруі, инклюзивті процестерді басқару әдістері мен мектептің тәрбие жұмысын ұйымдастыру, оларды жүргізу технологияларын меңгерту.

  • Код ON10

    Компьютерлік графиканың негізгі әдістерін, классикалық электронды схемалардың жұмыс принциптерін, сандық схемотехниканың негіздерін білу. Робототехникалық жүйелерді жобалау әдістерін және бағдарламаларды құру принциптерін, оқу бағдарламалары мен жүйелерін жобалау үшін заманауи аспаптық пакеттерді қолдану. Суреттерді редакциялау, заманауи аспаптық ортада жұмыс істеу, микропроцессорлық жүйелерді әзірлеу, білім беруде Smart құрылғысын пайдалану, кәсіби қызмет мәселелерін шешу үшін цифрлық ресурстарды пайдалану қабілетін көрсетеді, Lego Mindstorms және Arduino UNO негізінде роботтарды құрастыру дағдыларын меңгеру.

  • Код ON9

    Оқу мақсаттарын қоя білу, оқу материалдарын дайындау, оқытудың белсенді әдістемелерін пайдалану, ІТ пәндері бойынша оқу бағдарламаларын әзірлеу. Оқу-танымдық үдерістің сапасын қамтамасыз ету үшін жаңа тәсілдер мен технологияларды пайдалану, жекелеген оқушылар мен топтар үшін сабақтарды оқыту бағдарламаларын дайындау дағдыларын меңгеру.

  • Код ON3

    Түрлі қызмет үшін деректерді талдау және басқару құралдарын әзірлеу; деректерді жинау, беру, өңдеу және сақтау үшін компьютерлік жүйелер мен желілердің бағдарламалық және аппараттық қамтылуын қолдану, ақпаратты жинау, сақтау және өңдеу әдістерін, ақпараттық және коммуникациялық процестерді іске асыру тәсілдерін талдау.

  • Код ON1

    Қазақстан халқының және оның ұлттық бейнесінің негізгі этикалық бағдарлары мен құндылықтарын түсіну, мәдениетаралық диалог пен рухани мұраға ұқыпты қараудың практикалық әлеуетін анықтау; университеттің құрылымын, ЖОО-ның академиялық саясатын, сыбайлас жемқорлыққа қарсы мәдениеттің негіздерін, ҚР негізгі заңдарын білу.

  • Код ON8

    Мәліметтер мен компьютерлік жүйелердің қауіпсіздік шараларын, қолданыстағы заңдарды, ақпаратты қорғау саласындағы әдістер мен технологияларды білу. Компьютерде жаратылыстану есептерінің сандық әдістерін, компьютерлік модельдеу құралдарын қолдана білу. Математикалық модельдеу мен есептеу экспериментінің рөлі туралы түсінік қалыптастыру.

  • Код ON7

    Заманауи бағдарламалау тілдерінде әртүрлі есептеу құрылымдарының бағдарламалық кодтарын жаза білу, әртүрлі аспаптық ортаны салыстыру, объектіге бағытталған технология негізінде бағдарламалық өнімдерді жобалау. Бағдарламалау тілінің басқарушы конструкцияларын және олардың жұмыс істеу принциптерін пайдалану дағдыларын меңгеру. Бағдарламалық өнімді құрудың негізгі кезеңдерін, Алгоритмдер теориясын, бағдарламалық жасақтаманы ұйымдастыруды және оның ішкі құрылымын түсіну, алгоритмдік есептерді шеше білу.

  • Код ON6

    Сызықтық алгебра, дифференциалдық және интегралдық есептеулер, қарапайым дифференциалдық теңдеулер әдістерін меңгеру; электр, магниттік және электрондық тізбектердің негізгі параметрлерін есептеу және өлшеу дағдылары. Дискретті математика, логика, Ықтималдық теориясы аппараттарын қолдану қабілетін көрсету. Электроника негіздерін білу.

  • Код ON5

    Кәсіпкерлік іс, экономика, жоғары мектепте ғылыми зерттеулерді ұйымдастыру және ҒЗЖ коммерцияландыру саласында теориялық білімді, практикалық дағдыларды меңгеру, басқару саласында, оның ішінде білім беру, Бизнесті ұйымдастыру, экономикалық есептеулерді орындау және стартап құру саласында soft-skills дамыту. Өнеркәсіптік объектінің қоршаған ортаға әсерін бағалау, техникалық және экологиялық сараптама мен аудит жүргізу, қызметкерлер үшін жұмыс орындарындағы қауіпсіз жағдайлар мен еңбекті қорғау туралы, денсаулығына зиян келтіру қаупі, оларға берілетін кепілдіктер, оларға берілетін өтемақылар мен жеке қорғану құралдары туралы ақпарат жасау.

  • Код ON12

    Әртүрлі бағдарламалық құралдары бар сайттарды бағдарламалаудың негізгі дағдыларын, веб-қосымшаларда пайдаланушылық интерфейсті қалыптастыру дағдыларын, web-сервермен жұмыс істеуді, функцияларды пайдалана отырып сценарийлер жасауды меңгеру; реляциялық деректер базасының құрылымын жобалау, дерекқорды басқарудың нақты жүйесінде дерекқорды іске асыру, дерекқор объектілерін әзірлеу, сұрау салуларды, қажетті нәтижелерді шығару үшін ақпаратты енгізу нысандары мен есептерді жасау, дерекқорды әкімшілендіру дағдыларын меңгеру.

Top